למה לי מיתוג…?

כי…איך אפשר אחרת?

אם הדרך היחידה היום לקבל חשיפה היא שיווק, כל אחד מאיתנו, צריך ליצור לעצמו זהות שיווקית אחידה. כזו שתאפשר לעסק שלכם

להיראות למרחוק ולקהל היעד לזהות אותו בקלות מבין כל הרעש וההמולה מסביב…

מיתוג לא נמצא בראש מעייניו של כל בעל עסק, רק של מביני עניין וחבל. כי מה שהרבה אנשים לא מבינים על תהליך המיתוג,

הוא שמדובר בתהליך מיקודי לעסק במלוא מובן המילה.

כל כך הרבה עסקים טובים נסגרים. לא כי היו פחות איכותיים, אלא בעיקר בגלל שלא מצאו את הקול שלהם, את הטון שמייחד אותם.

עבודת מיתוג טובה, פורטת על מיתר אחד, חוזקה אחת בלבד שהשוק אינו רווי בה ומשם היא צומחת לספר את הסיפור המותגי.

בשפה המקצועית זה נקרא מיצוב (רעיון המותג) Brand Position.

מציאת ערך אחד מוביל להתבסס עליו, ממקד את העסק לא רק סביב ההילה שלו אלה גם סביב העשייה שלו.

המיקוד הזה עושה פלאים לכל עסק קטן עד גדול.

פחות עיצוב- יותר אסטרטגיה

רובנו הגדול נוטה לחשוב שמיתוג זה עיצוב יפה, בחירת שם' לוגו, כרטיס ביקור ובזה גמרנו.

זה לא נכון, זה החלק שמעצבים בוחרים להציג, אבל מיתוג זה תהליך מבוסס אסטרטגיה שמובילה למיצוב, ליכולת לתקשר את הרעיון המותגי.

ברגע שעבודת אסטרטגיה טובה נגמרת, כל עבודת השיווק הופכת קלה יותר וברורה יותר.

לשם המחשה אתן לכם דוגמה- אם עבודת אסטרטגיה של חברה מסויימת, הובילה לכך שהקו המוביל עליו  צריכה החברה להתמקד זה בטיחות.

קל יותר לעבודת השיווק להתגבש סביב הרעיון המיתוגי.

מעתה ואילך התוכן כולו: הפוסטים, הסלוגן, הכותרות האתר והעיצוב יסבבו סביב הבטיחות.

מה הלאה…?

הלוגו, הסלוגן, האתר, המודעות וכל עולם התוכן השיווקי, כמובן גם העיצוב הם התוצרים של המיצוב.

השרתים שלו שמתרגמים את האסטרטגיה השיווקית למעש ומתקשרים את המיתוג בכל מעגלי הפעילות של העסק.

אסטרטגיה טובה צריכה להוביל לקמפיין שיווקי נכון.  קמפיין שיווקי טוב צריך למצוא את הקהל הנכון במקומות שהוא מסתובב בהם.

און ליין או אוף ליין.

אם הצלחתי באסטרטגיה וגם ביישום שלה, די מהר אפשר לראות את עקומת הביקוש עולה כלפי מעלה ואפשר לעלות ליגה.

The Big League

להיות מותג,  זה שלב ההכרחי בדרך להצלחה יציבה. למותג יש הבטחה לשוק ובעיקר לקהל שלו וכשהוא מקיים את ההבטחה

הוא עובר בקלות לליגה של הגדולים. כשהמותג כבר בוגר ומוכר, יותר לא צריך להתווכח על מחירים או לשלוח את הלקוח לממליצים מרוצים,

כי המותג מדבר בעד עצמו וטומן בתוכו את ההבטחה לשירות ואיכות, לפעמים לעיצוב חדשני, לפעמים נבדלות.

נקודת הפתיחה של עסק שעבר תהליך מיתוג והטמיעה אותה משתנה לטובה.

בעצם, עסק שאינו ממותג לרוב ינוע על ציר המחיר: כמה שהמחיר יותר נמוך כך ימכור יותר.

עסק שעבר תהליך מיתוג קודם ינוע קדימה ביכולת שלו לדרוש מחיר גבוה יותר, על סמך מי שהוא, אח"כ, אותו ציר מחיר יהיה רלוונטי גם אליו.

בהבדל המהותי שהרף הנמוך שלו עכשיו יהיה הרף הגבוה של מתחרה שאינו ממותג.

אפור זה הכתום החדש

זה נשמע הרבה: אסטרטגיות, מיקוד, הטמעה, תקשור, למעשה מיתוג בשלב האסטרטגי שלו, הרבה יותר אפור מהדימוי שלו בשוק.

אבל גם משמעותי יותר ומדויק יותר ממה שאנשים נוטים לחשוב עליו.

זה באמת הרבה מינוח, אבל תתפלאו לשמוע שזה תהליך של חודשים ולא שנים.

משלב האסטרטגיה ועד התוצר הסופי ותוצאותיו דרושים כמה חודשים בודדים של עשייה ברורה וברוכה, אח"כ אפשר להתגלגל קדימה

לאורך שנים על אותו הספין שנוצר.

טוב חפרתי מספיק, זה תחום ההתמחות שלנו ואני לוקחת אותו ברצינות משעממת,

אז לפני שתירדמו, אני מניחה לכם לנפשכם,

ממממ… ביי

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn