העלאת מודעות למותג (Brand Awareness)

בואו נדבר קצת על  Brand Awareness, מודעות מותג או חשיפה למותג.

איך אפשר לחזק את מודעות המותג דווקא באוף ליין (offline).

ולמה דווקא העסקים הקטנים עושים עבודה טובה יותר באוף ליין מאשר עסקים גדולים.

 

לענייננו…

 לפני הכל Brand Awareness, מודעות מותג, הוא ההפיך הגמור משיווק ומכירה,

שום דבר מתהליך ה"חשיפה לרכי מודעות", לא צריך להריח מ- SALE

אתם לא צריכים להתבייש למכור!!!

אבל כשאתם רוצים להעלות מודעות, אתם צריכים לדבר את הערכים שלכם…לתת תועלת, שוב ושוב.

לייצר חיבור רגשי, הזדהות עם הקהל שלכם, דרך מה שמניע אתכם ומה שכואב להם.

אם תעשו את זה נכון, זה כבר ימכור לבד….

 איך משדרים את המותג החוצה באון ליין ובאוף ליין?

 במסע האסטרטגי של תהליך מיתוג, אנו מבודדים חמישה ערכים, ערכים אלו בונים את הסיפור שלנו, ואמורים, אם אנחנו מקפידים על כך, להשתלט על התוכן שלנו כולו…בכל הנכסים הדיגיטלים שבבעלותנו: דפים עסקיים, פרופילים, מיילים ואתר כמובן.

אבל, (ספויילר קטן) לא רק על התוכן.

ככל שתשכילו לתת יותר תועלת, לקהל היעד שלכם, דרך הערכים שבחרתם והצרכים שלהם- תחושת ההתחברות וההזדהות של הקהל תהיה חזקה יותר.

קהל יעד שמחובר אליכם, יצרוך מכם גם מה שתמכרו אח"כ בכסף, כיוון שסט האמונות שלכם זהה.

 למשל אם בחרתם לקדם כערך "אחריות הדדית" חשוב מאוד בפוסטים שלכם לדבר את העסק שלכם מזווית ראיה של "אחריות הדדית". הערך השני יכול להיות "חדשנות" דברו גם את הערך הזה,

אל תצרו סתירות בתוכן, תצרו חיבורים ותמיד תסבבו, סביב חמשת הערכים שלכם…

טו מאצ' אוף דה סיים

הבעיה הגדולה באון ליין היום זה, Over Digital, הרבה יותר מידי תוכן דיגיטלי, קיים, רובו הגדול הוא More of the same, לכן הוא לא נחקק ולא נקלט.

לרובנו יש נטייה לחקות אחד את השני, אנחנו רואים משהו מדליק ורוצים גם, זה נותן לנו תחושת בטחון שאנחנו עושים כמו…

אבל כמונו יש עוד הרבה שראו ורצו גם ואז במקום לבלוט יצאנו גנריים.

 נחזור רגע לנקודת ההתחלה… המיתוג שלכם:

כשאתם עובדים על המיתוג שלכם, בבקשה אל תפחדו להתבלט, בצבעים באווירה ובמסר, לכו על צבעים בולטים, ניאונים, תערבבו אותם (כמובן הכל בסטייל ובטעם). כל מה שצריך כדי שלא תראו כמו.

כך תעשו גם בתוכן ובקריאטיב שלכם, תבחרו ערכים שבאמת יאפיינו ויבדלו אתכם, תכתבו כמה שיותר, תוכן מקורי ותשתמשו ככל האפשר בתמונות מקוריות ולא קנויות, גם במחיר שהאיכות היא ירודה.

היתרון הגדול של עסק קטן –ה Offline

 זה נכון שלחברות גדולות יש יותר יכולת להשקיע ב- Brand Awareness. תקציבים גדולים, מאפשרים לחברות לייצר סרטוני אווירה, תכנים מקוריים שמעוררים בנו תחושות שאנחנו חייבים להיות חלק מהדבר הזה וריבוי נוכחות בכל המדיות.

 אבל, וזה אבל גדול,

לחברות גדולות יש נטייה ליפול באוף- ליין

למשל באריזה ובשילוח…..

כשאתה מזמין מוצר של חברה גדולה הביתה, הוא יגיע עם שליח של חברה גדולה אחרת, ארוז בצורה פשוטה, גנרית, כזו שחוסכת כסף ונראית ככה.

חברות גדולות, משקיעות את רוב כספן בעולמות הדיגיטליים ונופלות במקומות היותר פרסונליים.

אפשר ממש להרגיש שמדובר במכונה שחוסכת ומייצרת כסף.

כפי שפתחנו ואמרנו, "מודעות מותג" אסור שתריח ממכירות!!!

בדיוק בחריץ הזה נכנסים הברנדים המקומיים, ועושים את זה בהצלחה גדולה…

חברות בוטיק קטנות השכילו להשקיע באריזות מוקפדות שמאפיינות את המותג שלהם.

לרוב יגיעו האריזות  בליווי כרטיס אישי ללקוח, או מתנה קטנה. מה שמשדר לנו שהם לא חוסכים עלינו,

להיפך הם אוהבים ומפנקים אותנו…

כך בקלות הם עוזרים לנו להתחבר למותג שלהם ולהרגיש חלק מדבר טוב, כזה שבוודאי נשמח לקחת בו חלק שוב… ויש הרבה דוגמאות טובות לכך בשוק האופנה הבוטיקי הישראלי.

בואו נגזים קצת

יש אפשרות, בכיף, למה לא?! ללכת עד הסוף…

אתן לכם דוגמה קטנה, שאולי לא נעשתה במכוון, אבל השאירה לי חשק לעוד.

לא מכבר, רכשתי ביגוד מבוטיק ישראלי תל אביבי, היה בו משהו נשי שהתאפיין גם בביגוד וגם בשירות. קשקשו איתי בצ'אט, נתנו לי להרגיש שאני בידיים טובות וכשהגיע המשלוח אליי הביתה, קיבלתי אותו עם שליחה- קשקשנית ופרחונית ממש כמו המותג.

וזה העלה לי חיוך, מיד אמרתי לה – "איזה יופי, גם השליחה באווירה אישית ונשית"

אני לא מאמינה שזו הייתה כוונת המשורר,  אבל זה השאיר עליי רושם חזק וזה היה אחר, זכיר, והרגיש לי נעים.

 ככה מייצרים השלמה מוצלחת ל- Brand awareness, בלי תקציבים גדולים…

 לפני שאתם רצים לארוז יפה ולחפש שליחה חייכנית,

 אל תשכחו, לדבר את המותג שלכם, אם אחד מהערכים שלכם הוא "איכות הסביבה" האריזה תהיה ממוחזרת, אם "פשטות" אז אריזה נקייה,

ואם אתם רוצים לשדר "כח" אז דווקא תשלחו שליח שרירי וחסון 😉

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn