מהו קונספט שיווקי והיתרונות שלו בשיווק

קונספט שיווקי מה זה?

והיתרון של מיתוג בשיווק

לא צריך להיות גאון שיווקי, כדי לדעת ששיווק צריך אסטרטגיה, לא רק כזו שבודקת את ההשקעה שאתם עושים לעומת הפידבק שאתם מקבלים, זה החלק האחרון והוא נגזר מתוך פעולות מחקר – וגיבוש קונספט

שזה בעצם הקו המנחה שלנו, הרעיון השיווקי שגיבשנו,

שכולל את הטון- האווירה, הסיפור, המסר, הצבעים והחיבור הרגשי לקהל- כולם ידברו את אותו הרעיון, כולם יכוונו לאותו המקום- לעורר חווית לקוח

לעוסקים במיתוג, יש כאן יתרון מובהק, אולי נקרא לזה פור- בכל מה שקשור לעבודת המחקר וגיבוש הקונספט

וקצת פחות ניסיון, בחלק של לחיצת הכפתורים והשקעה מול רווח,

לכן שילוב של שניהם יביא בוודאות להצלחה שיווקית גדולה יותר

ואין האחד מספיק טוב, בלי השני במיוחד לא בשוק של היום-

לא משנה סכום הכסף שיש לכם להשקיע, יותר כסף לא יעבוד טוב יותר מאשר, ההמרה של חיבור ריגשי, דרך גיבוש קונספט וערכים

ואין שום סיפור או קונספט שיקבלו מספיק חשיפה בלי אסטרטגיה שיווקית

איך מתחילים?

מחקר וגיבוש קונספט

עבודת המחקר באסטרטגיה שיווקית או באסטרטגיה למיתוג, בנויה מהרבה נדבכים, בתוכם: יתרונות, מטרות ויעדים, צרכים אישיים, ערכים ועוד

אבל עיקר המחקר- יתבסס על מחקר שוק ותחרות-

מחקר שוק- כדי לבחון את המתחרים ולהשוות יתרונות וחסרונות

לדעת, איפה אני טוב מהם, איפה יש להם חורים שאני יכול למלא ובעיקר ללמוד את החסרונות שלי

מחקר שוק, יבחן את הבידול שלנו ואת ההבטחה שלנו לשוק, אם היא רלוונטית, אם היא אמינה, אם היא יכולה להתגבר על התחרות. והוא חשוב כמו שמגדלור חשוב לניווט ספינות בלילה

אפשר בלי, אבל זה הרבה מאמץ מיותר, ניסוי וטעיה ובזבוז אנרגיה.

חקר קהלים- אני מדברת עליו הרבה, מהסיבה הפשוטה שזה המחקר העיקרי

פילוח קהלים, חשוב לנו כדי לדעת מי הקהל שלנו- ומה הצרכים שלו –

הטעות הנפוצה ביותר זה לנסות למכור יתרונות של מותר/מותג  ולא למכור חוויה או רגש שהיא מענה לצורך

ישנם צרכים קונקרטי וצרכים רגשיים ואנחנו צריכים למלא את שניהם…. לדעת עוד על חקר קהלים- לינק

כאשר זיקקנו את הצרכים של הקהל שלנו, אל מול חקר השוק, אל מול היתרונות שלנו,

מתוך כל אלה, נתחיל לרקום בידול- קו מנחה שיבדיל אותנו מהתחרות וניתן לו פרשנות

בתוכן, בסיפור, בערכים, באווירה

בעצם זה נקרא שלב גיבוש הקונספט….

שלב גיבוש הקונספט

בשלב הזה, נלקחות כל המסקנות של המחקר, לראות מי הקהל שלנו, מה הוא צריך, מה ידבר אליו?

ולחבר את זה לבידול שלנו ויתרונות שלנו, ולגבש הכול יחד לקונספט שיווקי

רעיון שיווקי מוביל, שיכיל גם מסר וגם אווירה שמדברים את אותה השפה

כך למשל, אם מצאנו שהקהל שלנו, בנוי ברובו מנערות ונשים צעירות, חצופות שאוהבות לבלוט, לא ללכת עם הזרם, להיות קלאסיות שיקיות אבל עם טוויסט,

נבנה את האווירה, הערכים, והמסר שלנו – שידבר בשפתן, אם למדנו שהן מעריצות מושבעות של אמילי בפריז- אז עוד יותר קל:

אני מדברת מניסיון, הנה אווירה כזו שאנחנו בונות עכשיו ללקוחה-

מותג לפיאות לנשים- חצוף שמאתגר את הסטטוס קוו

בעצם המטרה של גיבוש קונספט- היא לספר את סיפור המותג דרך הצרכים של הקהל שלנו ולשאוב את הקהל פנימה, דרך הרעיון, האווירה, לייצר חוויה שמעוררת רגש ומערבת כמה שיותר חושים

מהי הטעות הנפוצה שרובנו עושים

לחשוב דרך העניים שלנו, של במה אנחנו טובים ומה אנחנו אוהבים.

אנחנו לא העניין,

רבים מבעלי העסקים, נדלקים על עיצוב או מסר ורוצים ככה,

הולכים לגרפיקאית מייצרים את האווירה וואלה, יפה להם טוב להם, אבל זה לא מתפוצץ

לכל בעל עסק, יש דריסה חזקה במותג שלו, אבל הדריסה הזו מבוססת יותר על הערכים והבידול, הסיבות שהוא עושה את מה שהוא עושה, אלו אמונים על החיבור העמוק עם הלקוח,

אבל מעבר לזה, את האווירה בונים לצרכים של הקהל

הקהל שלכם לא רוצה יפה, הוא צריך חיבור ריגשי, חיבור שנעשה דרך ערכים משותפים,

ופה נכנס היתרון החזק של תהליך המיתוג

 

יתרונות של עולם המיתוג

 

האמת שכל שלב המחקר, נעשה באסטרטגיה למיתוג, אבל יש מי שכבר יודע לשלב את מחקר השוק והקהל לאסטרטגיות לשיווק

היתרון הבולט שיש לתהליך מיתוג אם כן, הוא בעיקר ביכולת לזקק צורך ריגשי ולספר סיפור שיצור את החיבור הריגשי בין המותג לקהל היעד- לדייק את החוויה

שיווק פר סיי, לא מבוסס על חוויית לקוח, אלא על חשיפה ונתונים, מיתוג לעומתו מכוון לחוויה ויגביר את ההמרה.

אם נניח, לאותו קהל יעד שפילחנו קודם – אנחנו מוצר קוסמטיקה בשם "מטיקס יו"

נדע בפירוש לפלח את הצורך הקונקרטי של שירות, איכות, נגישות, מהירות קניה, חברות, הנחות, ועוד רשימה ארוכה,

אפילו נדע לפלח את הצורך הריגשי הישיר- שהן רוצות להיות יפות

אבל רק תהליך מיתוג שמבין סיפורים, ידע לכוון לצרכים הרגשיים הפנימיים, של להיות שייכת אבל נבדלת

לבלוט אבל להיות כמו כולם. הצורך שיראו אותך ויקבלו אותך והצורך הצעיר והתמים והמוטעה שמה שאת מחזיקה ביד יעזור לך לעלות את ערכך

ואולי לשחק שם על הרגש- "מטיקס יו" את יודעת מה את שווה

רק תהליך מיתוג- יודע לחבר ערכים ששייכים למותג ולאותן נערות חצופות

למשל ערכים של- מקוריות, יצירתיות, קבלת השונה ואהבת אדם

ערכים וורודים ותמימים של נעורים

שאם ישתלבו במסר, ואפילו יהיה פנקיסט טרנסג'נדר בתור פרזנטור, יעלו את ערך המותג פי מיליון

כי אי אפשר באמת למדוד רגש, במיוחד לא בנעורים

 

 

שלב גיבוש הקונספט, הוא הכרחי להמרה!!!

לעצם זה שהלקוח, יסב את תשומת ליבו, יסתקרן, יתעכב וייווצר החיבור הריגשי,

האומנות היא לשלב בין האווירה והמסר בתוך קריאטיב אחד, עוד הרבה לפני ההקלקה

וכשההקלקה מגיעה, אז צריך להמם אותם- להשאיר אותם עמוק בפנים- כך שלא ירצו לצאת מהעמוד נחיתה

אבל אין המרה, בלי שיש חשיפה

ופה נכנס שלב האסטרטגיה השיווקית.

 

חשיפה שיווקית

בהתבסס על אותם נתונים של תחרות וקהל

תלך האסטרטגיה השיווקית ותבדוק, איפה הקהל הזה מסתובב הכי הרבה, באיזה פלטפורמה- פייסבוק, גוגל, אנסטגרם, טיקטוק ותפלח את התקציבים השיווקיים בהתאם

ההיא גם תבדוק, איזה סוג תוכן הקהל צורך הכי הרבה: כתבות, בלוגים, פוסטים, סרטונים, באיזה אופן ובאיזה שעות:

ולשם היא תייעד את התקציב והקמפיינים.

 

סיכמו של קונספט

 

המסר העיקרי שרציתי להעביר פה-זה שכדי להצליח בשיווק- חייבים לבנות קונספט שיווקי- כדי לגבש קונספט שיווקי, צריך לעבור תהליך מיתוג עוד לפני שפונים לחברת שיווק.

ורק חברת שיווק שהיא גם חברת מיתוג תוכל להביא לכם תוצר שיווקי שלם עם אחוזי הצלחה גבוהים יותר!!!

תהליך שבסופו של יום יגביר לכם את ההמרה!!!

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn