רשתות חברתיות- כמנוע חיפוש

הימים היפים שהרשתות החברתיות, היו הדרך שלנו להגיע לחשיפה, כמעט ומוצו עד תום,

היום הגולל הממוצע, מתבונן בסרטוני ווידאו מבדרים וגולל מעלה ומטה כמעט בלי קשב.

רובנו גוללים תוך כדי צפיה בעוד מסך, אכילה או דיבור, כשדעתנו מוסחת לגמרי,

הדור הצעיר, כבר כל כך מורגל לפיצול הקשב, שתוך כדי הוא גם אשכרה יכול לדבר בטלפון

מה כן נשאר לנו מהרשת,

הבלחה לרגע,

ומנוע חיפוש, נישתי יותר

אם פעם רוב החיפוש של נותני שירות היה בגוגל, היום פחות ופחות גולשים יפנו למנוע החיפוש כאשר הם מחפשים שירות יותר נישתי,

הרשתות החברתיות הן אחלה מנוע חיפוש שברגע מוצא לנו, שירות קרוב אלינו,

יחד עם נראות אינסטנט- כשהכל מתומצת לנו יחד בפיד קטן, ובלחיצת כפתור השארנו הודעה.

הסיבה שהחיפוש הפך פופולארי ברשתות, היא כי הגולשים מזוהים מחוברים ומבלים יותר זמן שם

קל להם וכיף להם לחפש נותן שירות באינסטגרם, לשטוף את העניים  מהר

מאשר לחפש בגוגל ולהתעמק בשירותים

אז מה חשוב לנו לעשות,  

קודם כל, אל תפסיקו להעלות פוסטים, למרות שזה מרגיש לפעמים כל כך מיותר,

חשיפה מזערית, כמות לייקים ותגובות שואפת ל- 0

אבל הי, אתם עולים בחיפוש… וכשמישהו מחפש, כדאי מאוד שיהיה לכם את התוכן הנכון

הרשת כמנוע חיפוש

אם פעם רוב החיפוש של נותני שירות היה בגוגל, היום פחות ופחות גולשים יפנו למנוע החיפוש כאשר הם מחפשים שירות יותר נישתי,

הרי אנחנו כבר נמצאים ברשת חברתית, מדוע שלא נערוך שם חיפוש.

הרשתות החברתיות הן מנוע חיפוש מצוין, יש אפשרות למצוא ברגע, שירות קרוב אלינו, וכבר לקבל עליו המלצות, לפי התגובות של הגולשים

יחד עם נראות אינסטנט- כשהכל מתומצת לנו יחד בפיד קטן, ובלחיצת כפתור השארנו הודעה.

הסיבה שהחיפוש הפך פופולארי ברשתות, היא כי הגולשים מזוהים מחוברים ומבלים יותר זמן שם

קל להם וכיף להם לחפש נותן שירות באינסטגרם, לשטוף את העניים  מהר

מאשר לחפש בגוגל ולהתעמק בשירותים

אז מה חשוב לנו לעשות כדי שהחיפוש יהיה מוצלח

  1. תוכן נכון, לא מגניב 

זה נחמד מאוד שאתם מעלים הרבה ווידאו ברשתות, רילס ולייב

אבל כשאתם עולים בחיפוש, לגולל יש רצון לראות מה התוצרים שלכם,

הוא יסרוק את הפיד, אם אהב יעבור לחפש אתכם בגוגל, לראות מה אתם עושים,

פחות חשוב לו למחפש, לשמוע הגיגים ולקרוא עליכם את כל מה ששיתפתם,. לשתף ברשתות זה דבר נהדר, זה יביא לכם עוקבים נאמנים יותר, רוב העוקבים יהיו מתחרים שרוצים לראות מה אתם עושים. כשמקיע לקוח פוטנציאלי- חשוב לו לראות עבודות, עדויות, מוצרים, ביקורות, לכן הוא יעבור מהפיד לאתר שלכם

לכן צריך לפתח אסטרטגיה למיתוג שחולשת על כל המוצרים הדיגיטליים שלכם.

2. מיתוג- שפה אחידה, מסר אחיד

אם תשדרו משהו אחד בפיד של האינסטגרם, משהו אחר בפיסבוק ונראות שונה באתר, תאבדו די מהר את הלקוח,

אם הלקוח נמשך אליכם ברשתות, יש לכך, סיבה

היא שוכנת בבידול, בעיצוב, בטון שבחרתם לדבר בו, במסרים שאתם משתפים ובערכים שאתם מייצגים

אתם צריכים לשכנע לקוח, שאתם עובדים עם אג'נדה, משנה סדורה

ככה הוא יסמוך עליכם ואולי ייצור קשר

המשפך, כפי שאנחנו קוראים לו בשפה השיווקית, שמוביל לקוח פוטנציאלי- מהחשיפה אליכם ועד לטופס יצירת קשר, זו אומנות שדורשת הרבה דיוק.


3. לא הכל תלוי במספר עוקבים- תוכן הוא עדיין המלך

תנו לי להרגיע אתכם, לא הכל תלוי במספר העוקבים שלכם,

זה נכון שמספר עוקבים גבוהה, נותן איזושהי גושפנקא שמדובר פה בעסק שעובד,

אבל כולם מכירים את עולם הרשתות ויודעים שיש הרבה שטיקים וטריקים ומספר עוקבים גבוה בכלל לא אומר שיש פה מישהו שגם יודע לעבוד.

התוכן והנראות, חשובים יותר ממספר העוקבים:

הפיד שלכם, צריך שייראה טוב קודם כל, שיספק תוכן טוב, שיראה מוצרים שלכם, שיהיו בו עדויות בצורה בולטת.

תחשבו כל הזמן מעניים של מחפש, מה אתם הייתם רוצים לראות בבואכם לחפש בעל מקצוע עבורכם.

חיפוש או קידום- איפה להשקיע את הכסף והמאמץ?

קודם כל שניהם,

אם אתם מקדמים, זה מצויין, זו דרך טובה מאוד להציג את עצמיכם לעוקבים וקהלים פוטנציאלים

אבל,

זה ידוע שקידום מביא לידים הססניים יותר, שהרי הם לא ממש צריכים ולא עשו חיפוש עדיין, הם נתקלו בכם, כי קידמתם, הדלקתם להם נורה,

עכשיו אתם צריכים להגיע אליהם לפחות עוד כמה פעמים ולפעמים בדרכים שונות (קמפיינים שונים), כדי לגרום להם לקנות.

חיפוש לעומת זאת, יש בו ערך לכל ליד, כי אם עליתם בחיפוש, קודם כל זה סימן לרצינות, מי שמחפש, לא מחפש סתם, כנראה שיש צורך אמיתי

לכן לידים שמגיעים מחיפוש, הם לידים מאוד חמים, אפשר לקטוף אותם בקלות

למה אני אומרת בקלת,

כי רוב רובם של האנשים, יעדיפו שתשכנעו אותם ככה שהם לא יצטרכו לחפש יותר.

חיבור לליד

לקוח פוטנציאלי שהגיע מחיפוש, רוצה לצאת צודק, נראתם לו, הוא טרח ומילא טופס או שהתקשר, כי עשיתם עבודת חיבור ושכנוע טובה

כל מה שנשאר לכם, זה להרגיע אותו, שהוא לא טעה


המחיר זה לא הפקטור

אם אתם שוחים בחומר, מקשיבים לצורך של הליד שהגיע ועונים בכנות, לא בלחץ למכור ולא בסיסמאות שיווקיות. הליד יהפוך ללקוח, גם אם המחיר שלכם גבוה משל המתחרים.

תהיו הפרזנטורים של התוכן שלכם- תהיו חלק מהמשפך,

על תעלו לרשתות או לאתר, שום דבר שנועד למשוך אבל אין לכם באמת יכולת לספק

אני מצאתי שגם להגיד לא, זה כלי אפקטיבי מאוד עבורי

לדוגמא:

אם מישהו פונה אליי ואני מזהה שהצורך שלו, זה יותר בייעוץ עסקי- על אף שאני נוגעת בעולמות האלו ושוחה בחומר,

אני אגיד לו בדיוק, איך מיתוג ובידול יעזרו לו לקדם את העסק ובאותה נשימה אמליץ לו על חלק מהיועצים העסקיים שאני מכירה,

שיודעים לתמחר נכון חבילות שיווק, ולייצר נטוורקינג עסקי, טוב יותר ממני.

לקוחות כאלו, תמיד יחזרו אליכם, תמיד ימליצו עליכם וכנראה שאת המשך הדרך יעשו איתכם. וגם אם לא, הרווחתם את המיתוג שלכם ביושר.

הנה סיכום הטיפים שאני יכולה לתת לכם כדי לבלוט בחיפוש ברשתות חברתיות

  1. נראות- טובה ונקיה
  2. תוכן טוב וכנה
  3. הפיד שלכם, צריך להראות תוצרים
  4. שימו כותרות גדולות עם תועלת בפוסטים
  5. תדאגו לאפשרות יצירת קשר בפרופיל
  6. שמרו את כל התמונות והפוסטים שיצרתם בשמות עם מילות מפתח- זה עוזר לחיפושים
  7. שימו מעט האשטאגים, לא בשביל הקידום, בשביל המיקוד
  8. תהיו אתם ההמשך הנאמן של המשפך השיווקי שלכם


נשמח לייצר לכם אסטרטגיה שיווקית, למיתוג ואפיון הרשתות החברתיות- תשאירו פרטים ונחזור אליכם

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn