3 טעויות שאת עושה בשיווק שלך

מה חסר בשיווק שלך?

זה אולי הבלוג הכי חשוב שתקראו, על שיווק ומיתוג בעסק, אני כותבת אותו כי יוצא קורס חינמי שלי בנושא ואם כבר, אז כבר…

 

יש אין ספור, הצעות לשיווק ברשתות

רובן קשורות לאינסטגרם, סרטוני ווידאו וקמפיינים ממומנים

אבל יותר ממה שאני רואה עסקים שמציעים לכם שיווק שיהפוך אתכם לעסק מצליח

אני רואה עסקים מאוכזבים

 

קמפיינר, כמה טוב שלא יהיה,

אם הוא לא יודע לעשות אסטרטגיה למיתוג ושיווק, הואלא יצליח להביא קהל

דיוק מסר זו אומנות- והיא מתחילה במיתוג

 

מיתוג ושיווק- השילוב המנצח

 

מיתוג- כי מיתוג מוצא את הערכים והחיבור הרגשי של העסק לקהל שלו,

כלומר-  הוא חייב קודם להכיר את הקהל, את הצרכים והפחדים שלו לעומק,

כשהחיבור הזה נמצא- מתחילים לייצר חוויה ללקוח- סיפור המותג והבידול העסקי

 

למי מכם שלא מכיר את המונח:

בידול- זה חלק מתהליך המיתוג, שמאפיין אתכם ע"פ פרמטרים מיוחדים לכם ומבדיל אתכם מהשוק

מפלח לכם נישה נבדלת וחיבור ערכי לקהל הצרכנים

כשיש לנו את אלו, יש לנו מתודיקה קלה יותר לעבודה

בעזרת הבידול- נמשוך את תשומת הלב של הלקוח, בעזרת היכרות עם הקהל נדע מה הם צריכים

ובעזרת הסיפור והערכים, נחבר את הקהל אלינו, בצורה רגשית

מכאן פעולת דיוק מסרים- היא קלה

 

הסודות של דיוק המסר ויצירת חיבור רגשי בתהליך השיווק

דיוק המסר- ואומנות המכירה

 

האמת שדיוק מסר, זו אומנות שקל לרכוש וקל ליישם והיא יכולה לשנות לכם את כל השיווק

כל מה שצריך, זה פילוח קהל היעד שלכם והכרת הצרכים שלו.

 

  • מה שאתם זה מעולה, מה הקהל רוצה זה המפתח

רוב הבעיות של שיווק תוכן, פניות, הנעה לפעולה, בעיקר בקמפיינים, נובעים מ-3 סיבות עיקריות

  • 1. לא מכירים את הקהל ולא מבינים את הצרכים שלו
  • 2. מספרים מה אתם מוכרים, מה אתם יכולים ולא מה הלקוח צריך
  • 3. לא מספקים סיבה מספיק טובה לקניה

 

  1. פילוח קהל יעד

פילוח קהלי יעד, כמה זה חשוב, הכי חשוב!!! אל תזלזלו אף פעם

 

איך עושים את זה בבית, פשוט תכינו רשימה של הקהל שכבר קנה אצלכם, תוסיפו את הקהל שאתם שואפים להגיע אליו,

תלמדו אותם קצת- מה משותף, תחביבים, איך הגיעו אליכם ואז תכינו רשימת צרכים

מה הצורך של הקהל מכם,

יש צרכים ברורים, יותר טכניים ויש צרכים רגשיים,

תכינו רשימה של שניהם, אבל עדיף לכם לנגן על הרגש

תזכרו דבר חשוב- אנחנו חושבים עם הראש, אבל מחליטים עם הרגש

זו עובדה

 

אתן דוגמא

הרבה מהקהל שלי זה נשים עצמאיות- שמעבירות קורסים- אם זה תזונה, ייעוץ עסקי, מלמדות מו"מ ומתנים

 

אם נדבר על יועצות תזונה-  מה הן צריכות ממני- מיתוג, להראות טוב, להישמע טוב שארים אותן רמה, שאתפור להן גלימה, עזרה בשיווק

אבל מה הצורך ריגשי- שנאמין בהן, שאקל עליהן את המשא, שאהיה גאה בהן, שאתם כקהל תתרשמו מהן, שאעזור להן לשבור את תקרת הזכוכית

איפה הן נמצאות- פייסבוק/אינסטגרם

עכשיו שאני יודעת את זה-

אני אראה לכן מה הטעות שרובכם עושים

 

2. מספיק להציע את מה שאתם מוכרים, תציעו מה

  • הרוב הגדול של מנסחי המודעות, רושם מה הוא מציע, במה הוא טוב, למשל-

תזונאית- מקצועית ומנוסה, יחס אישי- ליווי נפשי, סדרת הרזיה ומתכונים שיפילו לך את הלסת

 

זה לא רע, זה מסקרן, זה נשמע מבטיח- אבל זה לא יביא המרות

קודם כל כי אין פה בידול (אזה תהליך שלם במיתוג- עליו אפרט בפוסט אחר)

אבל בעיקר כי אין פה חיבור ריגשי

הניסיון והמקצועיות זה אחלה, פצצה

בעולמות המיתוג אנחנו קוראים לזה ערכי סף- אם אין לכם אותם, אתם בכלל לא במשחק!

לכן מתקשרים אותם רק אחרי המשפט מפתח.

ברור שרוצים לרזות, ומתכונים זה נהדר,

אבל למה בן אדם רוצה לרזות?

כדי להיות בריא, כדי שיהיו גאים בו, כדי להיות אטרקטיבי, כדי שיאהבו אותו, שתהיה לו יותר אנרגיה, כדי לאהוב את עצמו, לא להרגיש כשלון

לכן הפניה צריכה להיות קודם כל אל הרגש

 

לרזות מתוך אהבה עצמית, תהליך ירידה בריאה של חיבור גוף ונפש,

אנרגיה מתחלפת- מחליפים אנרגיה שלילית באנרגיה אפקטיבית בתהליך הרזיה

אני סתם ממציאה, צריך תהליך מדוייק יותר, אבל- הבנתם את הכוונה:

בעצם יצרנו חיבור רגשי- בין מה שהתזונאית יכולה לתת למה שהלקוח באמת מבקש

 

3. רד בול עושה לך כנפיים או תתנו לי כבר סיבה לקנות

פנתה אליי לפני כמה שנים לקוחה ואמרה לי, חופית- הבאתי מוצרים מהממים לכלבים, אבל אף אחד לא קונה

אחרי סריקה של כמה דקות בודדות באתר שלה, הבנתי הכל

אני שמה בצד את ההמלצה שלי לעשות לה מיתוג וסיפור עסק (סטוריטלינג) וניגשת ישירות למוצר

 

אני: למה שיקנו ממך?

לקוחה: אני רואה שנכנסים, עשיתי קמפיין, אבל לא קונים

אני: אבל למה שיקנו ממך?

לקוחה כבר עצבנית: מה סתומרת, מה למה?

אני: לא נתת להם סיבה,

 

יש באתר אחלה מוצרים, אבל לא מצוינת הסיבה הרגשית, ואני מדגישה, הרגשית שאני ארצה לקנות את המוצר

למשל כרית לכלב- "כי לחבר הכי טוב מגיע לישון כמו מלך"

"כי אפשר לקנות אהבה, או לפחות קשקוש בזנב," "יהיה לו כל כך נעים שתרצה לישון לידו"

 

בעיקרון צריך לעשות אסטרטגיה גם לסיבה שאתם מציעים, אבל גם אם אתם לא יודעים, תתנו סיבה,

אנשים רוצים לקנות, שמחים לבזבז ולהתחדש,

רק צריך לספר להם איזה מענה זה נותן להם, לאיזה צורך

 

  • אני קוראת לזה רד בול עושה לך כנפיים- מכירה של החוויה הרגשית

בעצם אני מוכרת כרית לכלב, אבל אני לא אומרת מה המוצר עושה, אני אומרת איך הוא יגרום ללקוח להרגיש

במקרה הזה ה"כלב" האהוב.

 ====

דיוק מסר זו אומנות, שאם לא למדתם אותה, אתם מבזבזים כסף,

אפשר בקלות להיות אפקטיבי בשיווק שלכם,

גם האורגני וגם הממומן, צריך השקעה חד פעמית אחת לחודש, לדייק את המסר ולכוון אותו למקומות הנכונים,

 

מקווה שעזרתי לכם.ן להבין על רגל אחת, איך דיוק המסר, יכול לשפר את השיווק שלכם.ן בצורה דראסטית

 

פרגנו לי בעוקב:  https://www.instagram.com/standout_branding/

 

 

 

 

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn