נחיתה רכה- הכל על דפי נחיתה

הדף אליו מופנים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם,

אחרי שלחצו על מודעה ממומנת או מאמר, נקרא דף נחיתה.

כשמו כן הוא, המקום בו נוחתים כשמגיעים ליעד. כמו כל נחיתה, כדאי שהיא תהיה  נחיתה רכה ונעימה וביכולתכם לאפשר זאת אם רק תקפידו על כמה כללים חשובים.

לדפי נחיתה יש ערך רב בהמשכיות ישירה של המודעה ובמיקוד המסר. לכן כשמדובר בקמפיין שיווקי, מומלץ לפתוח עמוד נחיתה ייעודי, שיהווה המשך ישיר למודעה וינווט בצורה ברורה את הגולש לטופס יצירת הקשר. רבים מהקמפיינים שולחים את המשתמש אל עמוד הבית של האתר שם ייתכן מאוד שחוסר הרלוונטיות תגרום לאיבוד הליד.

דפי נחיתה יכולים להשפיע על איכות הקמפיין שלכם ועל אחוזי הסגירה, מכאן על התקציבים והתזרים החודשי. לכן חשוב להשקיע בבניה ותכנון של עמודים אלו.

זה לא אומר שצריך להוציא אלפי שקלים על דף נחיתה, אבל כן חשוב לתכנן אותו עם השקעה ואסטרטגיה ולתת לאנשי עיצוב ותוכן לייצר לכם אותו ולא לאנשי תכנות.

חבל מאוד להשקיע כספים ביצירה ובמימון של מודעה ואז לחסוך בבניית עמוד הנחיתה ובכך בעצם לזרוק את הכסף שהוצאתם עד כה על המודעה לפח.

הכנו עבורכם 5 דברים חשובים ביותר לבניית דפי נחיתה, כדאי שתקפידו על כל חמשת הכללים

1. מסר ממוקד ורלוונטי

            אם יצרת מודעה על שרות/מוצר מסוים, היא צריכה להפנות לדף נחיתה שיעסוק באותו העניין בדיוק. לא דף שיציע דברים שונים ומגוונים, לא להפנות לעמוד הבית ולא לספק רקע מיותר. העמוד אליו מגיעים חייב להיות המשך ישיר של המודעה.

דף הנחיתה נועד על מנת לנעול את הליד, לכן הוא צריך לספק מידע רלוונטי על המוצר/שרות אותו הציעה המודעה ולאפשר רכישה או יצירת קשר, בתנאים אופטימליים.

 2. עיצוב פשוט

לפעמים מרוב דובים לא רואים את היער ומרוב רצון לספק כל כך הרבה ערך ללקוח, נוצר עומס בעמוד הנחיתה. כן, חשוב להשתמש בצבעים של המותג, אבל לא בריבוי האייקונים והסיסמאות. עיצוב פשוט ונקי ירגיש נוח יותר ללקוח שהגיע לעמוד. יש חשיבות עצומה לחוויית המשתמש על ההחלטה אם לנקוט בפעולת המשך או לצאת מהעמוד ולחזור לסדר היום. סביר להניח שאם יצא, פספסתם אותו לתמיד, הוא לא ישוב וילחץ על המודעה מכיוון שהחוויה לא הייתה לו נעימה.

3. ליצור אמון

כהמשך ישיר של חווית המשתמש, יצירת אמון היא הכרחית

יש מגוון שיטות מומלצות שאפשר לפעול על פיהן כדי לשפר את חוויית המשתמש בדף הנחיתה. השתיים הכי חשובות הן:

  1. להציג עדויות של לקוחות- לקוחות שקנו והשתמשו כבר במוצר או בשירות, הם הנכס הכי יקר שלכם, עדויות מהימנות מפיהם, ישוו לדף הנחיתה שלכם אמינות.
  2. המלצה נוספת היא להפטר מפופ-אפים, חלונות קופצים, בהרבה מקרים הם חודרים לפרטיות ונחשבים אגרסיביים בעניי הרבה מהלקוחות.

  4. פשוט להקל

כדי להקל על המשתמשים, חשוב לשמור על סדר והגיון.

התוכן שהוא המרכיב החשוב ביותר צריך להיות מנוסח ישר ולעניין, אין להעמיס מידע ורצוי לסדר אותו עם מספרים ותבליטים.

הקריאה לפעולה צריכה להיות ברורה ולא מתחכמת או מתביישת (הרבה חשים לא נעים ומקטינים את הקריאה לפעולה) והלחצנים בולטים ועובדים.

תעדוף של התוכן גם כן בעל חשיבות משמעותית. על מנת להקל על משתמשים, יש לשים רק תוכן רלוונטי. תוכן ממוקד יותר ייכתב למעלה ופרטים נוספים בהמשך. זה לא נכון להתחיל ברקע או אודות ורק אח"כ להתייחס למוצר הרלוונטי, חשוב לגשת מיד לעיקר.

מי שבקיא בנתונים, יודע שמעל 80% מהפעילות הדיגיטלית בעיקר של שעות הפנאי, נעשית מהנייד. למרות הנתונים המאוד ברורים, עדיין חווית הגלישה במקרים רבים אינה מותאמת למובייל.

כדאי לספק למשתמשים חוויה אחידה בכל הפלטפורמות. חשוב לוודא שמודעות לנייד מפנות אל גרסה מותאמת לנייד של דף הנחיתה, או שהאתר מתאפיין בעיצוב רספונסיבי.

5. אופטימיזציה

אם רואים הרבה תנועה לעמוד הנחיתה אבל שום פעולה לא ננקטת בעמוד עצמו, סביר להניח שמשהו התפספס.

יכול להיות שפספסתם בחוויית משתמש, אולי לא הייתה המשכיות של הנראות, תכנים לא ברורים,

טופס שלא עובד.

במקרים כאלו אסור להתעצל או להתייאש. לפעמים שינוי בכותרת או בפניה, יכול לעשות הבדל גדול.

תנו לכמה מהקרובים שלכם להיות הראשונים לעבור את ה"משפך" הזה, מהמודעה לעמוד וחשוב שתקשיבו למה שיש להם להגיד.

לסיכום,

חווית משתמש חשובה מאוד ביצירת הנכסים הדיגיטליים שלכם

בעמודי נחיתה היא לא רק חשובה, היא הכרחית.

פה בעצם שוכב הכסף שלכם, מכאן אמורים להגיע הלידים.

האתר שלכם יעביר את המיתוג והמיצוב שלכם, את המסרים וההבטחה שלכם לשוק, אבל הוא לא נועד ליצירת לידים.

לכן רוב רובו של המאמץ בחוויית המשתמש צריכה להיעשות בדפי נחיתה.

בעצם מה שלא מתאפשר לעשות פרונטלית בדיגיטל, מכירה פנים מול פנים, צריך לנסות ולהעביר בעמוד אחד בצורה פשוטה ונקיה.

בהצלחה!

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn