השאלה שאני נשאלת הכי הרבה פעמים,
היא למה לפתוח דף עסקי ולא להתנהל בפרופיל האישי שלי?
האמת כל פעם אני שוקלת מחדש את היתרונות אל מול החסרונות,
בעיקר בגלל שאני יודעת כמה נמוכה החשיפה בעמוד העסקי
והיא מאודד נמוכה.
אל תקחו את זה אישית
אז בואו נתחיל, עמוד אישי הוא הפרופיל בעצם והוא היעוד המקורי של הרשת החברתית-
הוא הרעיון שהתחיל בקטן והפך למפלצת.
פרופיל אישי, הוא הפיד העיקרי שלנו דרכו אנו משתפים חברים בחוויות, רעיונות והם משתפים אותנו
וכן גם המקום אליו מגיעים הפרסום והקידום מהעמודים העסקיים
זו גם הסיבה שכל דף עסקי (בפייסבוק) נפתח על פרופיל אישי, כי לעמוד עסקי בפייסבוק בעצם אין פיד.
החשיפה בפרופיל אישי היא כ- 10%, זה נשמע לכם קצת, אבל זה המון במונחים של רשתות חברתיות.
וזו הסיבה שלשמה התכנסנו-
בעמוד עסקי- לא ניתן להגיע לאחוזי חשיפה אורגניים כאלו
רק דרך מימון, בעצם שם אנחנו נדרשים להוציא כסף- עבור חשיפה.
כן אפשר לקדם בפרופיל רעיונות, אפשר להתחבר לקבוצות, ולקדם את הרעיונות האלו
אבל כל קידום אחר- ממומן אינו אפשרי
אז למה בעצם לא לקדם את העסק שלנו דרך פרופיל אישי? בחינם
אז קודם כל כי אסור,
פרופיל אישי- נועד להיות חברתי, לשתף את החברים שלנו בחוויות ורעיונות ולא לעייף אותם בהצעות עסקיות.
זה כמו שבמפגש חברים, תמיד יש את האחד שלא יפסיק לדבר עבודה, ולנסות לסגור עסקאות,
זה מעייף ונוטים להשתיק אותו.
ככה זה עם פרופיל אישי שמשווקים בו את העסק.
ואם החברים לא ישתיקו, אז פייסבוק בעצמו, ברגע שיזהה מילות קידום בעמוד- כמו "מבצע" או "הנחה" ישתיק בעצמו ויסגור את העמוד.
בואו רגע נשים את הדברים כפי שהם,
אני מכירה הרבה בעלי עסקים בעיקר מבוגרים, שבאמת מתמימות הפכו את הפרופיל האישי לעמוד עסקי. הם נהנים מתגובות, שיתופים, וחשיפה בשפע, כל מה שעמוד עסקי חולם עליו.
אבל בסופו של יום, הם מגיעים אליי,
כי זה ליד, וזה מוגבל ביכולות שלו, לא ניתן להציג שירותים, לבנות חנות וכמובן לנהל קמפיינים והרשמות.
כשהם מגיעים אליי, אני מסתחררת מכמות הלייקים, השיתופים והתגובות שיש להם על כל פוסט
ומוצאת את עצמי, פעם אחרי פעם שואלת את עצמי המיומנת:
טוב, אז למה לעבוד קשה כל כך בעמוד עסקי- אם זה הרבה יותר קל באישי.
אבל אז אני נזכרת שיש חיים מעבר לחשיפה האורגנית!!!
Let's talk business
בואו אני אגלה לכם משהו שבטח ידעתם, אבל סירבתם להכיר בו: עסקים הם לא חיה אורגנית
דף עסקי, זה באמת חתיכת כאב ראש והשתדלתי להיות נחמדה.
אם לא היית עקבי- לאורך כל חייו של העמוד. ורוב בעלי העסקים לא עקביים, (כולל מואאה)
כל פוסט עומד כמו אנדרטה, בלי מבקרים, בלי משתאים,
אם תרצו- בלי עתיד, בלי תקווה, בלי חלום
אז למה בכל זאת?
הנה 5 סיבות טובות למה:
- כי עסקים הם לא יצור אורגני וצריך לשחרר את התפיסה הזו
חשיפה אורגנית בעמוד עסקי, זו אומנות שמתאפשר לקיים אותה, רק אם מדייקים אותה השכם וערב. אבל גם אז, באיזשהו שלב תפשל- תצא לחופשה- לא תרקוד ברילס והחשיפה תצנח בלי רחמים.
שחררו את האורגני- תתמקצעו בממומן, ותבינו את הערך של עמוד עסקי
לכל דף עסקי- יש מנהל מודעות שמתחבר אליו,
והוא המאסטר, בו כדאי לשלוט-
שם אפשר לפלח קהלים- לפצל ולשכפל אותם ולהריץ מודעות שבאופן יחסי עדיין נותנות תמורה לאגרה.
מצטערת להיות זו שהורסת- אבל שיווק עולה כסף
איפשהו בפרופיל האישי שלנו- פעם הצלחנו לסגור עסקה ומאז, תקוע לכולם בראש, שאפשר לשווק בחינם, ברשתות החברתיות. אבל לא, אפשר לשווק בצורה משתלמת וחכמה יותר- תמורת כסף!!! בלינג בלינג
שיווק ופרסום מאז ומתמיד עלו הרבה כסף, ולכל עסק יש תקציב שיווקי, בין אם הוא עסק קטן, גדול או בינוני, עסק מצליח או עסק מתקשה.
שיווק זו צורת התקשורת שלנו עם קהל היעד וגם אם הוא כבר קונה מאיתנו, אנחנו צריכים לשמור איתו על קשר
לכן בכל שלב בחיי העסק שלנו- נצטרך לתקצב את השיווק.
להבדיל מהשיטות הישנות, רדיו, טלוויזיה, עיתונות- הרשתות החברתיות מאפשרות לנו יכולת לפלח ולהגיע, רק לקהלי היעד שלנו- כך שהכסף שיוצא, אינו מתפזר אלא יוצא בצורה חכמה. היעילות הזו של הרשתות החברתיות, היא הסיבה שהן נחשבות לאפיק פרסום זול יותר או משתלם יותר.
הדבר הנוסף שמתקיים, זו יכולת הניתוח והשיפור של כל קמפיין- מה שבמדיות הישנות היה דבר מאוד מסורבל.
מה שאני מנסה להגיד וקצת מסתבכת:
קמפיין ברשתות חברתיות, זה עסק משתלם- זו הוצאה יחסית נמוכה, שלרוב מחזירה את עצמה
קמפיין שמנוהל טוב בפייסבוק- יכול להביא תוצאות מדהימות.
אז כשאתם מתאמצים ומתבאסים על האורגני- תשלבו אחת ל- קמפיין מושקע או אפילו תעשו בוסט,
ותבינו פתאום, למה עמוד עסקי.?!
- חלון ראווה
מעבר לקידום הממומן שהוא סופר חשוב- עמוד עסקי מאפשר לנו עוד המון פיצ'רים שלא קיימים בפרופיל אישי.
שירותים- עמוד עסקי מאפשר לנו להוסיף ולפרט את השירותים שאנו נותנים- לשלב תמונה ומלל שנסרק בגוגל.
- חנות און ליין
למי שמוכר מוצרים, יש אפשרות לפתוח חנות, חינם- אין כסף, על העמוד העסקי. אל תדאגו הקמפיין שמוצע לכם אוטומטית עם בניית החנות, עובד כל כך טוב. שלא תפסיקו לחזור אליו
וככה גם פייסבוק הרוויחו וגם אתם.
- עמוד תדמיתי שנסרק
וגם אם לא השתמשתם ביכולות הקידום של מנהל המודעות, אלא רק השקעתם בתוכן טוב
אל תדאגו, גם זה ישתלם לכם.
אולי לא תראו תנועה בעמוד, אבל כשיחפשו אתכם, או עסק כמו שלכם בגוגל, יגיעו לעמוד שלכם
ושם אם התוכן טוב, לפעמים זה מספיק כדי לעשות רושם.
- יכולת ניהול ישירה/ שקופה
לסיכומו של עניין, תסתכלו על זה ככה, בעזרת עמוד עסקי- פייסבוק נותנת לנו בעצם את האפשרות שיהיה לנו מערך שיווקי פנימי משלנו- נגיש, נשלט ומאוד משתלם
אם תוציאו מהראש את עניין החינם,
תראו שסך הכל זו עסקה לא רעה בכלל.
ובתור מי שמנהלת עמודים,
גם אם משלמים למישהו ינהל לך את העמוד,
זו עדיין הוצאה משתלמת לחלוטין
מקווה שהכל ברור
וגם אם לא,
אני פה
מרחק שאלה
טו מאצ' אוף דה סיים
הבעיה הגדולה באון ליין היום זה, Over Digital, הרבה יותר מידי תוכן דיגיטלי, קיים, רובו הגדול הוא More of the same, לכן הוא לא נחקק ולא נקלט.
לרובנו יש נטייה לחקות אחד את השני, אנחנו רואים משהו מדליק ורוצים גם, זה נותן לנו תחושת בטחון שאנחנו עושים כמו…
אבל כמונו יש עוד הרבה שראו ורצו גם ואז במקום לבלוט יצאנו גנריים.
נחזור רגע לנקודת ההתחלה… המיתוג שלכם:
כשאתם עובדים על המיתוג שלכם, בבקשה אל תפחדו להתבלט, בצבעים באווירה ובמסר, לכו על צבעים בולטים, ניאונים, תערבבו אותם (כמובן הכל בסטייל ובטעם). כל מה שצריך כדי שלא תראו כמו.
כך תעשו גם בתוכן ובקריאטיב שלכם, תבחרו ערכים שבאמת יאפיינו ויבדלו אתכם, תכתבו כמה שיותר, תוכן מקורי ותשתמשו ככל האפשר בתמונות מקוריות ולא קנויות, גם במחיר שהאיכות היא ירודה.
היתרון הגדול של עסק קטן –ה Offline
זה נכון שלחברות גדולות יש יותר יכולת להשקיע ב- Brand Awareness. תקציבים גדולים, מאפשרים לחברות לייצר סרטוני אווירה, תכנים מקוריים שמעוררים בנו תחושות שאנחנו חייבים להיות חלק מהדבר הזה וריבוי נוכחות בכל המדיות.
אבל, וזה אבל גדול,
לחברות גדולות יש נטייה ליפול באוף- ליין
למשל באריזה ובשילוח…..
כשאתה מזמין מוצר של חברה גדולה הביתה, הוא יגיע עם שליח של חברה גדולה אחרת, ארוז בצורה פשוטה, גנרית, כזו שחוסכת כסף ונראית ככה.
חברות גדולות, משקיעות את רוב כספן בעולמות הדיגיטליים ונופלות במקומות היותר פרסונליים.
אפשר ממש להרגיש שמדובר במכונה שחוסכת ומייצרת כסף.
כפי שפתחנו ואמרנו, "מודעות מותג" אסור שתריח ממכירות!!!
בדיוק בחריץ הזה נכנסים הברנדים המקומיים, ועושים את זה בהצלחה גדולה…
חברות בוטיק קטנות השכילו להשקיע באריזות מוקפדות שמאפיינות את המותג שלהם.
לרוב יגיעו האריזות בליווי כרטיס אישי ללקוח, או מתנה קטנה. מה שמשדר לנו שהם לא חוסכים עלינו,
להיפך הם אוהבים ומפנקים אותנו…
כך בקלות הם עוזרים לנו להתחבר למותג שלהם ולהרגיש חלק מדבר טוב, כזה שבוודאי נשמח לקחת בו חלק שוב… ויש הרבה דוגמאות טובות לכך בשוק האופנה הבוטיקי הישראלי.
בואו נגזים קצת
יש אפשרות, בכיף, למה לא?! ללכת עד הסוף…
אתן לכם דוגמה קטנה, שאולי לא נעשתה במכוון, אבל השאירה לי חשק לעוד.
לא מכבר, רכשתי ביגוד מבוטיק ישראלי תל אביבי, היה בו משהו נשי שהתאפיין גם בביגוד וגם בשירות. קשקשו איתי בצ'אט, נתנו לי להרגיש שאני בידיים טובות וכשהגיע המשלוח אליי הביתה, קיבלתי אותו עם שליחה- קשקשנית ופרחונית ממש כמו המותג.
וזה העלה לי חיוך, מיד אמרתי לה – "איזה יופי, גם השליחה באווירה אישית ונשית"
אני לא מאמינה שזו הייתה כוונת המשורר, אבל זה השאיר עליי רושם חזק וזה היה אחר, זכיר, והרגיש לי נעים.
ככה מייצרים השלמה מוצלחת ל- Brand awareness, בלי תקציבים גדולים…
לפני שאתם רצים לארוז יפה ולחפש שליחה חייכנית,
אל תשכחו, לדבר את המותג שלכם, אם אחד מהערכים שלכם הוא "איכות הסביבה" האריזה תהיה ממוחזרת, אם "פשטות" אז אריזה נקייה,
ואם אתם רוצים לשדר "כח" אז דווקא תשלחו שליח שרירי וחסון 😉