איך לבנות אסטרטגיית תוכן טובה- גם בלי שימוש בנתונים אנליטיים?!

נכון, לא כל אחד מאיתנו מומחה לשיווק ובוודאי שלא לאסטרטגיית תוכן, אבל- רובנו הגדול, מכיר את קהל היעד שלו

ויש לזה חשיבות גדולה מבחינת אסטרטגיה שיווקית ואסטרטגיית תוכן.

לפני שאפרוס בפניכם את המדריך, חשוב שתבינו משהו על קהל היעד שלכם,

הוא מוצף ויש לו אלטרנטיבות בלי סוף, כולן מגיעות אל סף דלתו, בלי הרבה מאמץ.

אבל,

הוא עדיין אוהב להקשר, להרגיש בבית, להרגיש שמצא את מקומו

אם תספקו לו את ההרגשה הזו, הוא לא ילך לשום מקום.

גם אם המוצר שלכם, לא בדיוק מה שהוא חיפש.

היינו רוצים להאמין שעודף המידע, יעשה את הצרכן סלקטיבי יותר, מתמקח יותר, זחוח יותר

אבל לא,

זה גרם לו לרצות להיאחז, לרצות להתחבר,

 

הסלקטיביות מתבטאת בצורך שלו לבחור, רק מה שהוא מתחבר אליו.

הצרכן היום מחפש נקודות חיבור ואם תספקו לו אותם הוא שלכם.

יכול מאוד להיות שאני אחפש נעליים שטוחות,

אבל אתפשר על נעלי עקב כי הם עשויות מחומרים ממוחזרים,

זה מהלך עליי קסם, מכבד אותי, אומר משהו על האישיות שלי.

 מפרקים לגורמים ובונים זהות

כאן נכנסת אסטרטגיית התוכן- אל תוך האסטרטגיה השיווקית ו/או

אסטרטגיית המיתוג ופונה את נקודות החיבור האלו- שלכם עם הקהל.

אסטרטגיית תוכן- צריכה להיות נדבך בתוך אסטרטגיה קיימת

ולפרק את התוכן שלכם- עד לרמה כזו שלכולם בשרשרת: ספק, יצרן, בעלים, מנהל וצרכן,

יהיה ברור- מי אתם? מה אתם מייצגים? מה החזקות שלכם? מה החולשות שלכם?

מה מניע אתכם? מה לא עושה לכם את זה?

איך אתם מתכוונים לענות על הצרכים שלהם? ועוד

שירות טוב, ערכים, נגישות, גמישות, אורגני, מתחשב בכדור הארץ,

מכבד, מסורתי, רוחני, היפי, שיקי, מוגזם, צנוע, נקי.

כל אלו הם מרכיבי זהות שהצרכן רוצה לדעת עליכם ולהתחבר, לפי טעמו האישי, תנו לו אותם.

 

ישמח אתכם לדעת שהיום אין לכם מה להסתיר,

לא דת, לא מין, לא גזע

להפיך- תבליטו


אז דיברתי מספיק- עכשיו למדריך

עשו זאת בעצמיכם/ן- אסטרטגיית תוכן 

 

 

עסק קטן מיתוג משתלם

אם, החלטתם לשווק בלי להיעזר בגורם מקצועי, אל תפסחו על השלבים הבאים, הם קריטיים:

1. אפיון

תאפיינו את העסק שלכם- קרוב לוודאי לפי מי מה שאתם (הבעלים שלו)- החזקות שלכם, החולשות שלכם קחו את החזקות לבידול.

מה מניע אתכם- תענו בכנות למה דווקא אתם בעלים של העסק, מה הניע אתכם לפתוח אותו גם אם התשובה היא עסק משפחתי- הרי לכם הבידול שלכם, עם הניחוח של הבית, של מחויבות.

2. ערכים 

מתוך האפיון וה"למה שלכם" המניע שלכם, תבחרו 5 ערכים שהם חלק מכם, ושאתם מאמינים שהקהל שלכם יעריך ותעצימו אותם- תדברו אותם דרך כל התכנים שלכם. למשל (ואני סתם שולפת, יש אין ספור ערכים)- משפחתיות, תעוזה, עצמאות, אסתטיקה והדדיות. (שימו לב- מקצועיות, אמינות, ניסיון וכו, נחשבים היום לערכי סף- כאלו שאם אין לכם אותם, אין לכם מקום בשוק בכלל ולכן שימו לב שאתם לא בוחרים כאלו ערכים). 

3.קהלי יעד

תאפיינו את קהל היעד- אולי החלק הכי חשוב וכמה שאנחנו אומרים את זה- אנחנו מפספסים והולכים אחרי נטיית ליבנו, גם אני.

תכירו ותגדירו את קהל היעד שלכם, כבר לא מספיק פילוח גילאים ואזור גיאוגרפי. צריך לדעת, כל מה שאפשר על הקהל שלכם: מה הצרכים שלו, התחביבים שלו, איפה הוא קונה,

מה הערכים שלו, המגדר, רמת הכנסה אם מתאפשר ועוד

לא פשוט לדעת את כל הנתונים האלו בלי כלי הניתוח של פייסבוק וגוגל אנליטקס

אבל יש לזה פתרון קל- תנהלו רישומים של מי שמגיע אליכם- אולי אפילו מועדון לקוחות- ותתחקו אחרי הפרופילים שלהם, תלמדו אותם, אפשר בקלות לשלוח שאלון.

רק אחרי שתדעו מה הקהל שלכם צריך- תדעו באיזה טון לדבר אליו ומה סוג התוכן ואיכות התוכן הדרושה כדי להגיע אליו

 

4. מטרות

תחשבו טוב מה המטרה שלכם, לא תמיד המטרה הנכונה היא להרוויח יותר כסף-

אולי בשלב ראשוני כדאי שיכירו אתכם, או שייצא לכם שם טוב, שיהיו מוכנים לשלם יותר על איכות המוצר- המטרה שלכם חייבת להתבטא בתוכן שתוציאו החוצה.

המטרה שלכם, תשנה את אופן התקשור שלכם.

 

5. יעדים

תכתבו שלבים וזמנים בהם אתם מצפים לראות את המטרות מושגות ועד לאיזה רמה

בחירת ערוצים-אחרי שהגדרתם אתכם ואת קהל היעד שלכם- חשוב לבחור בהתאם גם את הערוצים בהם רצוי לשווק.

לא כל קהל נמצא בפייסבוק, למרות שפייסבוק שולטים בכמה ערוצים, לפעמים גוגל עדיף

או דווקא כתבות תוכן ממומן, דיוור במיילים, וואטס-אפ או שת"פ.

אחרי שתכירו את הקהל שלכם, יהיה לכם קל לאבחן איפה הוא נמצא ואיפה הוא מעדיף לקבל את התוכן השיווקי שלו.

טיפ- לא איפה שהוא עובד, רק איפה שהוא מבלה בהפוגות

 

6. תוכן מותאם

התכנון הזה שעשיתם, ללא ספק יעזור לכם לספק תוכן מותאם יותר איכותי ומדויק יותר ללקוח

נשאר לכם להכין גאנט מסודר של פוסטים, ווידאו, רילס, מיילים וכו, מה שבחרתם, לפחות לחודשיים, תעבדו עם האפיון שהכנתם

ותתחברו לקהל שלכם- קודם תעשו היכרות, אח"כ תתחברו דרך הרגש- תצחיקו אותו, תרגשו אותו, תלחמו את המלחמות שלו,

תתנו איפה שהוא חולם לתת : לסביבה, לקהילה, לאומנות, למשפחות מתקשות, עסקים מקומיים

כשהתוכן יהיה מותאם, אני מבטיחה לכם עליה מתונה ויציבה במדדים

בהצלחה,

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn