איך ערכים בעסק תורמים לחיבור עם הקהל?

אז מה הקטע של בחירת ערכים לעסק?

מי שעבר פעם תהליך מיתוג- או קורס לדיוק מסר, יודע שכחלק מהדרך להפוך למותג,

נבחרים לכל עסק בין 3-5 ערכים.

 

אבל למה?

 

שמעתם כבר לא פעם, שמותג טוב, מעורר רגש…

היום בעידן שבו השיווק במדיות מתחיל לדעוך, בעיקר בגלל חוסר התאמה בין הצורך של הגולל לאסקפיזם  לבין ערמות המסרים השיווקיים שקופצים עליו, חיבור ריגשי זו הדרך היחידה היום לתקשר תוכן

או שיש לכם את זה או שבאמת חבל על הכסף…

חיבור ריגשי, כי הכל זה אישי

חיבור ריגשי, זו הסיבה העיקרית שלנו להתחבר למותג, סט הערכים שלו, האני מאמין שלו ומה שהוא מייצג עבורנו או יותר נכון- איך הוא נותן לנו להרגיש.

למה אנחנו קונים אפל?  כי אנחנו רוצים להיות מיוחדים ומתוחכמים

למה בילבונג? כי אנחנו מגניבים, לא ערסים

למה הראל? כי אנחנו לא מתפשרים בבריאות שלנו

למה נייק, כבר כמה עשורים חזקים יותר מכולם, למרות שהעיצוב שלהם פשוט לא! לטעמי

???

כי הם היו הראשונים לזהות את החיבור הריגשי באופן הכי גורף וללכת עליו בגדול.

הערך של הזדמנות שווה לשונה, בתחום הספורט כמובן.

ולהעניק בכל פרסומת/מסר שלהם, תקווה לחלשים, למוגבלים, לשקופים- מי יכול על ערך כזה ועל הפרסומות שלהם שגורמות לכולנו לדמוע.

כולנו רוצים להיות טובים יותר, כולנו רוצים לחלום על עולם טוב יותר, כולנו עמוק בפנים השונה הזה,

החלש הזה שרוצה לשבור את המוסכמות, את תקרת הזכוכית ולהצליח

זה הרגש הכי נדוש בספר, והם הלכו עליו בענק!!!

אסטרטגיים הבינו מזמן שאנחנו חושבים עם השכל, אבל מקבלים החלטות עם הרגש,

אז למה לא ללכת על זה בגדול ופשוט לעורר רגש.

עכשיו איך אנחנו הצנועים עושים את זה?

 

איך לייצר חיבור ריגשי?

לייצר חיבור ריגשי, אפשר בכמה דרכים:

  1. לזקק את הצרכים הרגשיים של הקהל שלנו
  2. סטוריטלינג- באמצעות סיפור העסק
  3. ערכים- סט הערכים שמחבר אותנו לקהל שלנו
  1. צרכים

עוד לפני שאנחנו מגיעים לערכים, ישנם הצרכים של קהל היעד,

לכל קהל יעד יש צרכים קונקרטיים, כמו זמינות העסק, גמישות, איכות, מהירות הגעה ושירות

כל צורך כזה טוב ויפה וכדאי לעסק לזהות ולספר אותו,

אבל לאותו הקהל ממש יש גם צרכים רגשיים, לפעמים הזדהות, לפעמים הכרה, לפעמים חברות

ואם אנחנו מוצאים אותם ומתקשרים אותם כבר בסלוגן שלנו, יש לנו כבר התחלה של חיבור ריגשי

ממש כמו הראל- "אולי יש לך ביטוח בריאות, אבל אין לך הראל"

הם זיהו את הצורך שלנו לתחרות, להיות עם הדבר הכי טוב ביד, כי זה מקרין עלינו ועל האדם האיכותי שאנחנו. ובמקום להגיד לנו, הביטוח שלנו הכי טוב כי אתם מקבלים את התוכנית הכי טובה במחיר הכי משתלם, מילים שהיו נכנסות לנו מצד אחד ויוצאות מהצד השני

הם פנו אל הצורך שלנו, שלנו יהיה יותר טובים מכולם!!! וזו האומנות

חלק ממה שאתם חייבים לזכור-

חוק פארטו 20%  80%

החוק הזה אומר שהערך שלכם בשיווק שווה כ- 20% וערכו של הלקוח שווה 20%

כלומר,

אל תספרו על עצמיכם, מה אתם יכולים לתת, כמה אתם טובים, זה לא ממש מעניין, שימו את זה אח"כ בשוליים

תספרו ללקוח איך הוא ירגיש כשהוא ירכוש את המוצר/מותג שלכם,

מה זה יעשה לו- ותכוונו אל הרגש שלו "רד-בול יעשה לך כנפיים"

הרעיון אומר שאנחנו, כל מה שעלינו לעשות, זה לספק מענה לצורך, ואם מצאנו צורך ריגשי, יש לנו ג'ק פוט

  1. ספרו סיפור

הדבר הנוסף שאני אדבר עליו לפני שנגיע לערכים זה ה סטוריטלינג, עוד דרך להתחבר אל המסר.

סטוריטלינג לעסק, עובד בצורה הכי פשוטה והכי קלישאתית, וגם הוא מבוסס על מענה לצורך.

וזה הולך ככה:

הקהל שלנו הוא הגיבור בסיפור שלנו והוא נקלע לצרה, הוא צריך משהו שהוא לא מצליח להשיג:

להיראות טוב, עוד לידים, הכרה, פתרון של תוכנה, כל דבר שהוא בעצם העסק שלכם

ועכשיו כשהקהל ממש אבוד- (פה אנחנו מזקקים את הצורך הריגשי של הקהל, הפחד שלו מכשלון או מהתחרות) רגע לפני שהקהל שלנו נשבר סופית, אנחנו מגיעים עם הפתרון שלנו שיציל את הקהל ויהפוך אותו לסיפור הצלחה מסחרר.

זו אומנות הסטוריטלנג על רגל אחת, ואותה צריך ליישם בשיווק שלנו….עוד על סטוריטלינג

אם תסגננו את הקמפיינים שלכם בצורה כזו- סביר להניח שתצליחו יותר

 

  1. ערכים

הנה הגענו לנושא לשמו התכנסנו כאן, הערכים של העסק.

ולמה הערכים האלו הם הדרך הקלה ביותר לייצר חיבור ריגשי?

בתהליך מיתוג לעסק, אנחנו תמיד מזקקים ערכים, אותנטיים לכל עסק,

הערכים האלו מזוקקים מהשילוב של היתרונות והחזקות שלנו אל מול צרכי הקהל,

במקומות ששני אלו נפגשים, נמצאים הערכים שלנו.

אם אני למשל צלמת ווידאו והיתרונות והחזקות שלי זה – שאני וורקוהוליק, שאני מבינה במדיה, שאני נגישה, טכנולוגית וסובלנית

והצרכים של הקהל שלי זה- להתגבר על פחד, להצליח לייצר נוכחות אמינה ברשתות, ושיתגמשו לפי הזמנים שלי כבעל עסק אז הנה רשימת הערכים:

סבלנות, זמינות, אנושיות, אותנטיות, מתקדם

זה כמובן על רגל אחת ומוצאים ערכים מחברים עמוקים יותר

אבל ברגע שיש לי את רשימת הערכים האלו- מכל ערך אני מייצרת תוכן

סבלנות- מדברת על אורח הרוח שיש ושצריך כדי שהסרטון יהיה אותנטי

שמה עדות שמדברת על הסבלנות שלי וכן אלהה עם כל ערך

ברגע שכל התוכן שלי סובב סביב הערכים האלו, אני מייצרת אווירה ומייצרת חיבור ריגשי של הקהל שמאמין בערכים האלו גם כן

וזו כל התורה כולה

חשוב לי להדגיש, לא מדובר בסתם ערכים שאתם מאמצים, זה צריך להיות בעצמות שלכם, אחרת זה לא יעבוד. אנחנו לא יכולים כמו נייקי לבחור בערך של הזדמנות שווה לשונה אם זה לא האני מאמין שלנו, אבל כן ערכים כאלו שהם מעבר להיותי עסק, ערכים שהם אנושיים, של ערבות הדדית ועשיית טוב צריכים להיכלל בשק הערכים שלנו.

מותג לפיאות לנשים- חצוף שמאתגר את הסטטוס קוו

קצת עליי,

 

ההתמחות שלי זה אסטרטגיות למיתוג ושיווק מבוססות חיבור ריגשי, מתוך האסטרטגיות האלו, אני מזקקת לכם את התוכן שילווה אתכם בשיווק הממומן והאורגני שלכם ויהפוך אתכם לאט ובטוח למותג שמעורר רגש

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn