מותג טוב מעורר רגש

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים

זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לנסות לשלוט במחשבות שלנו,

אבל אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

 

אנחנו מנהלים ומתכננים עם הראש, אבל את ההחלטות אנחנו עושים בסופו של דבר עם הרגש

אם תבחנו מקרוב אסטרטגיות למיתוג תראו איך : סיפור, חוויה, צרכים, עיצוב

כולם סובבים סביב הציר הראשי של לעורר רגש

לאט לאט הבינו שה-"מה" וה "איך" של עסק/מוצר נכנסים אלינו לראש

אבל לא פונים אלינו לרגש ולכן הפכו הצירים הראשיים שדרכם היינו משווקים את המוצר שלנו למשניים

ה- "למה" לעומת זאת סובב סביב ציר הרגש

הוא מספר סיפור שטומן בחובו אלמנטים מעוררי רגש שקל יותר לקהלי היעד להתחבר אליו

כדי שמותגים ישגשגו ויישארו איתנו להרבה זמן הם צריכים לפתח אצלנו רגש ולתת לנו תחושת שייכות והזדהות.

 

קחו את אפל לדוגמא:

שמכרה את מחשבי המקינטוש שלה וסבבו סביב המסר העיקרי, איכותי, עם יותר כלים לעיצוב ומעבד

לקראת השקת הפלאפונים שלהם, חישבו את המסר שלהם מחדש

והחליטו במהלך מפתיע להוביל עם הלמה Think Different, אנחנו מאתגרים את הסטטוס קוו בכל דבר שאנחנו עושים, הם אמרו לעולם

במחשבה שהם פונים לאנשי קצה- מספר מצומצם של אנשים שאוהב דברים מיוחדים,

בפועל הם פרטו על נימי הרגש של חצי מהעולם שרצה גם להזדהות עם האמירה הזו שהופכת אותם, למיוחדים, לאנשי קצה שלא הולכים עם העדר

השאר היסטוריה לכיס של סטיב ג'ובס, ולעולם הקראטיבי כולו,

כל חברות האסטרטגיה והמיתוג החלו נוטשות בהדרגה את היפה יותר, טוב יותר, מקצועי יותר והתחילו לספר סיפור

הלמה, התפתח בהדרגה- מסיפור אישי- לסטוריטלינג- סיפור מעשה שמכיל את צרכי הלקוח

מאסטרטגיה אנליטית- לערכים שהעסק מייצג ומזוהים בקלות יותר עם הצרכן, לחוויית משתמש ולהרבה ויז'ואל.

כי אין מה לעשות תמונה שווה  1000 מילים.

איור של מעגל אפיון פנימי בתהליך מיתוג

 

זה נכון שלעורר ולהתחבר לרגש, זה לא דבר שקורה ברגע, ברוב המקרים נדרשת אסטרטגיה ותהליך חשיבה.

אסטרטגיית מיתוג, מדייקת את זה לכדי אומנות, כי היא מתחייבת ללקוח להצלחה ולכן מחויבת לבדוק את נקודות החיבור בין הלקוח ללקוחותיו תוך כדי שהיא מבדלת אותו מהתחרות.

בנקודות האלה בהם המותג נפגש עם הקהל שלו- האסטרטגיה הופכת לרעיונות יצירתיים- ואלו מנויים על הפקת מענה לצרכי הלקוח בדרך שתעורר בו רגשות.

 

אבל גם אם אתם לא אסטרטגיים מומחים לשיווק ומיתוג, עדיין יש כמה דברים שאתם יכולים לאמץ כבר עכשיו, כדי לייצר רגש אצל קהל היעד שלכם:

  1. תספרו סיפור- בכל מכירה תתנו לאנשים תחושה שהם חלק ממשהו. תכניסו אותם לעניינים, לאווירה, תראו להם על מי מדובר, מי עומד מאחורי המוצר מה גורם לכם לעשות מה שאתם עושים, מה מוביל אתכם ובעיקר שתפו אותם בדברים שהם יכולים להזדהות איתם
  2. אל תגידו להם כמה טוב מה שאתם מציעים להם לקנות, אלא ספרו להם איך הם ירגישו אחרי שיקנו את מה שאתם מציעים:איך יהיו להם כנפייםאיך ישתפר להם היוםאיך זה יגרום להם לחייךיוסיף להם בטחון

    ועוד ועוד

  3. תדברו אליהם ישירות- שימו תמונה שלכם ווידאו עדיף: לשים תמונה שלכם, זה לא נדוש, זה חשוב זה מתבקש, אחרת למי הם יתחברואם אתם יכולים להעלות ווידאו עוד יותר טוב
  4. תשתמשו בציטוטים טובים ומשפטי מפתח:אנשים מעדיפים להכנס לאווירה, להבין מסר מהיר ומעורר השראה מאשר להתעמק בתוכןלכן חשוב שהסיפור שלכם יועבר במסרים קצרים ומעניינים וילווו בציטוטים שכולם אוהבים.
  5. הרבה וויזואל שמייצר אווירה:למרות שהטקסט מקבל היום- שלהי 2022, הרבה מקום של כבוד, הטרנד החדש הוא אתרים שנפתחים בכיתוב בלבד.תמונה עדיין מעוררת יותר רגשות ממילים כי היא פועלת על כמה חושים יחד. תשתמשו בויזואל, איפה שאפשר, בעדינות לא ליצור בלבול וכאוס.מקווה שהבנתם עד כמה חשוב שהמותג שלכם יתחבר בצורה שמעוררת רגש עם קהל היעד שלכם. ואם עדיין יש לכם שאלות, תפנו אליי בכיף ~

Related

Articles

להכניס עניין בתוכן- טיפים לשיווק

מה שהבינו אסטרטגיים מוכשרים ברחבי העולם כבר לפני כמה עשורים
זו עובדה ששינתה את כל גישת המכירה והפניה בעולמות המיתוג והשיווק:

אנחנו אולי יכולים לשלוט במחשבות שלנו, אבל למעשה אנחנו עבדים של הרגשות שלנו

לקריאה »

שתפו את המאמר

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn